Ticaret Bakanlığı 2024 Reklam Kurulu Raporu’nu Yayımladı

Karanlık Ticari Tasarımlar ve Yasaklı Reklamlar Gündemde Ticaret Bakanlığı, 2024 yılına ilişkin “Reklam Kurulu Raporu”nu yayımladı. Rapora göre, reklam ve tanıtım sektöründe tüketicileri yanıltan ya da yasak olan reklamlar ön planda tutuldu. “Karanlık ticari tasarımlar”, internet arayüzlerinde tüketicileri aldatan uygulamalar olarak tanımlandı ve bu konunun tüketicilerin ekonomik davranışını bozabileceği vurgulandı. Aykırılıklar ve Cezalar Reklam Kurulu’nda…

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Ticaret Bakanlığı 2024 Reklam Kurulu Raporu’nu Yayımladı

Karanlık Ticari Tasarımlar ve Yasaklı Reklamlar Gündemde

Ticaret Bakanlığı, 2024 yılına ilişkin “Reklam Kurulu Raporu”nu yayımladı. Rapora göre, reklam ve tanıtım sektöründe tüketicileri yanıltan ya da yasak olan reklamlar ön planda tutuldu. “Karanlık ticari tasarımlar”, internet arayüzlerinde tüketicileri aldatan uygulamalar olarak tanımlandı ve bu konunun tüketicilerin ekonomik davranışını bozabileceği vurgulandı.

Aykırılıklar ve Cezalar

Reklam Kurulu’nda görüşülen dosyalar incelendiğinde, “diğer mal ve hizmetler” sektöründe 533 dosyada aykırılık tespit edildi. Bu dosyaların 345’ine reklamı durdurma, 188’ine ise idari para ve durdurma cezası uygulandı. Bu sektörde incelenen aykırı reklamlara toplamda 92,4 milyon lira idari para cezası kesildi.

Sağlık ve Gıda Sektörüne Cezalar

Sağlık sektöründe 236 reklam için durdurma kararı alınırken, 87,8 milyon lira idari para cezası kesildi. Gıda sektörüne yönelik 284 dosyanın incelendiği dönemde 253 reklam mevzuata aykırı bulundu ve 38,2 milyon lira idari para cezası uygulandı.

Diğer Sektörlere Cezalar

Kozmetik ve temizlik ürünleri, dayanıklı tüketim malları, teknoloji, iletişim, finansal hizmetler, tütün ve alkol, turizm gibi sektörlere de cezalar kesildi. Örtülü reklamlar için 7,1 milyon lira ceza uygulanırken, yasa dışı bahis ve kumar reklamına da 6 milyon lira ceza verildi.

Sosyal Medya Reklamları

Reklam Kurulu, sosyal medyadaki reklamları da inceledi. Toplam 1917 dosyanın 707’si sosyal medyadaki reklamları oluştururken, bu reklamların yaklaşık yüzde 84’ü Instagram’da yer aldı. Instagram’ı sırasıyla Facebook, Youtube, X, TikTok ve LinkedIn takip etti.

Benzer Haberler
Sağlık Bakanlığı, Sahte Sağlık Beyanlarına Yeni Cezalar Getiriyor
Sağlık Bakanlığı, Sahte Sağlık Beyanlarına Yeni Cezalar Getiriyor
Sağlık Bakanlığı Sahte Sağlık Beyanlarına Yönelik Cezaları Artırdı
Sağlık Bakanlığı Sahte Sağlık Beyanlarına Yönelik Cezaları Artırdı
Türkiye Konut Fiyatları 2023’te Artış Gösterdi
Türkiye Konut Fiyatları 2023’te Artış Gösterdi
Türkiye Konut Fiyat Endeksi (KFE) Değerleri Açıklandı
Türkiye Konut Fiyat Endeksi (KFE) Değerleri Açıklandı
Gıda Fiyatlarındaki Kontrol ve Trakya Birlik’in Rolü
Gıda Fiyatlarındaki Kontrol ve Trakya Birlik’in Rolü
Gıda Fiyatlarındaki Kontrol Altına Alınması Kritik Önem Taşıyor
Gıda Fiyatlarındaki Kontrol Altına Alınması Kritik Önem Taşıyor
Haberin Doğru Adresi - Haberport.gen.tr
Haber Port Güncel Son dakika haberleri

Reklam & İşbirliği: [email protected]

Hakkımızda
Copyright © 2025 Tüm hakları HABER PORT 'da saklıdır.