ABD Başkanı Trump, İran ile varılan anlaşma sonrası Hürmüz Boğazı’ndaki petrol yüklü gemilerin ayrılmaya başladığını duyurdu.
ABD Başkanı Donald Trump, İran ile varılan anlaşmanın ardından Hürmüz Boğazı’ndaki petrol yüklü gemilerin boğazdan ayrılmaya başladığını duyurdu. Trump, Truth Social hesabından yaptığı açıklamada, gemilerin güvenli güney hattını kullandığını ve alternatif seyahat rotalarının da bulunduğunu ifade etti.
Başkan Trump, daha önceki bir açıklamasında Hürmüz Boğazı’nın ücretsiz ve kısıtlamasız şekilde açılmasını onayladığını belirtmişti. Aynı açıklamada, ABD donanması tarafından uygulanan deniz ablukasının kaldırılması talimatını verdiğini de duyuran Trump, dünya gemilerine petrol akışının yeniden başlaması mesajını iletmişti.
Hürmüz Boğazı, Basra Körfezi’nden çıkan petrol ve doğal gaz sevkiyatı için stratejik bir geçiş noktası olarak öne çıkıyor. Son dönemde ABD ile İran arasında yaşanan gerilimler nedeniyle boğazdaki geçişler ve enerji sevkiyatı uluslararası kamuoyu tarafından yakından takip ediliyordu.
ABD ile İran arasındaki anlaşmanın resmi imza töreninin 19 Haziran’da İsviçre’de gerçekleştirilmesi bekleniyor. İmza töreninin ardından Hürmüz Boğazı’ndaki geçişlerin, ABD deniz ablukasının kaldırılmasına ilişkin sürecin ve anlaşmanın diğer maddelerinin nasıl uygulanacağı izlenecek.
Reklam & İşbirliği: [email protected]