Yardım ödemeleri başladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili yazılı açıklama yaptı. İstanbul-İzmir Otoyolu’nun 384 kilometre otoyol, 42 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 426 kilometrelik güzergahı kapsadığına işaret eden Karaismailoğlu, otoyolla güzergahın 100 kilometre kısaldığına, 8,5 saat olan İstanbul-İzmir ulaşımının 3,5 saate indiğine dikkati çekti. Karaismailoğlu, İstanbul-İzmir Otoyolu yapılmamış…

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Yardım ödemeleri başladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili yazılı açıklama yaptı.

İstanbul-İzmir Otoyolu’nun 384 kilometre otoyol, 42 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 426 kilometrelik güzergahı kapsadığına işaret eden Karaismailoğlu, otoyolla güzergahın 100 kilometre kısaldığına, 8,5 saat olan İstanbul-İzmir ulaşımının 3,5 saate indiğine dikkati çekti.

Karaismailoğlu, İstanbul-İzmir Otoyolu yapılmamış olsaydı yoğun günlerde seyahat süresinin 13 saate kadar çıkacağını ifade etti.

Karaismailoğlu, “Körfezi otomobil ile mevcut yolu kullanarak geçmek 1,5 saat, feribot ile geçmek ise 45 ila 60 dakika sürüyordu. Yoğun günlerde bekleme süresi saatleri buluyordu. Osmangazi Köprüsü ile Körfez artık 6 dakikada geçilebiliyor” ifadelerini kullandı.

Zamandan ciddi anlamda tasarruf elde edildiğine dikkati çeken Karaismailoğlu, “Özellikle tatil dönemlerinde saatler süren feribot sırası Osmangazi Köprüsü ile sona erdi.

“5 Temmuz’da 43 bin 492 araç geçişi ile garanti karşılama oranı yüzde 109, 6 Temmuz’da 49 bin 453 araç ile garanti karşılama oranı yüzde 124 olarak gerçekleşti.

7 Temmuz’da 64 bin 296 araç Osmangazi Köprüsü’nden geçiş yaptı. Garanti karşılama oranı da yüzde 161 seviyesine yükseldi.

1915 Çanakkale Köprüsü’nün 101 kilometre uzunluğundaki Malkara-Çanakkale Otoyolu kapsamında, Gelibolu-Lapseki arasında Çanakkale Boğazı geçişini sağladığına değinenı belirten Karaismailoğlu, şunları söyledi:

“1915 Çanakkale Köprüsü, Marmara otoyol ringinin tamamlanmasını sağlayacak Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu’nun en önemli geçiş noktasını oluşturuyor. 1915 Çanakkale Köprüsü, Bakanlığımız tarafından hayata geçirilen en müstesna, prestij projelerinden biri oldu. ‘En’lerin, ‘ilk’lerin ve rekorların projesi olarak, ülkemizin simge yapılarından birine dönüştü.

Çanakkale Boğazı’nda tarihte ilk kez kesintisiz kara yolu bağlantısını sağlayan 1915 Çanakkale Köprüsü ile boğaz geçiş süresi de 6 dakikaya indi. Tatil dönemlerinde Körfez’deki benzer görüntüleri Çanakkale’de de görüyorduk.

Saatler süren feribot çilesi 1915 Çanakkale Köprüsü ile sona erdi. 4 Temmuz’da 7 bin 31 araç Çanakkale Köprüsü’nden geçiş yaparken, 8 Temmuz’da 14 bin 275 araç köprüyü kullandı. Ülkemize katma değer katan bu projemiz de tıpkı Osmangazi Köprüsü’nde olduğu gibi garanti karşılama oranlarını yakalayacak.”

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yap

Benzer Haberler
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Avrupa Siyasi Topluluğu Zirvesi’nde Buluşacak ⏬👇
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Avrupa Siyasi Topluluğu Zirvesi’nde Buluşacak ⏬👇
Keçeli’den Avrupa Komisyonu Kararına Tepki
Keçeli’den Avrupa Komisyonu Kararına Tepki
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş Uluslararası Aile Forumu Düzenliyor
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş Uluslararası Aile Forumu Düzenliyor
Dışişleri Bakanlığı: Türkiye’ye Dönen 6 Kişinin Sağlık Durumu İyi
Dışişleri Bakanlığı: Türkiye’ye Dönen 6 Kişinin Sağlık Durumu İyi
Adalet Bakanı Yılmaz Tunç’tan Özel’e Saldırı Açıklaması: “Müebbet Aldı, Serbest Bırakıldı” İddialarına Yanıt
Adalet Bakanı Yılmaz Tunç’tan Özel’e Saldırı Açıklaması: “Müebbet Aldı, Serbest Bırakıldı” İddialarına Yanıt
Cumhurbaşkanı Yardımcısı ve Bakanlar Sırrı Süreyya Önder İçin Taziye Mesajları Yayımladı
Cumhurbaşkanı Yardımcısı ve Bakanlar Sırrı Süreyya Önder İçin Taziye Mesajları Yayımladı
Haberin Doğru Adresi - Haberport.gen.tr
Haber Port Güncel Son dakika haberleri

Reklam & İşbirliği: [email protected]

Hakkımızda
Copyright © 2025 Tüm hakları HABER PORT 'da saklıdır.