Trending Tags

EGZERSİZİN FAYDALARI

EGZERSİZİN FAYDALARI

Düzenli fiziksel aktivite genellikle “egzersiz” olarak adlandırılır. Aynı zamanda “tekrarlayan vücut hareketleri” olarak da tanımlanabilir. Bunlar genel sağlığın korunması ve sürdürülmesi için gerekli faaliyetlerdir. Günlük hayatın koşuşturması içinde aklımıza gelmeyen egzersizler gerçekten hayatınıza düzen getirebilir. Herkes farklı amaçlar için egzersiz yapabilir. Bazıları nefes egzersizleri yapar, bazıları ise kaslarını sıkılaştırmak ister. Amaç ne  olursa olsun, egzersiz çok sağlıklı bir aktivitedir. Mümkünse günde yarım saat, değilse haftada 3 gün düzenli olarak egzersiz yapmanız bile sağlığınızı ve zindeliğinizi korumak için yeterli olabilir.

Rastgele egzersiz de yararlıdır; ancak faydalarını sınırlandırıyor olabilirsiniz. Bunun için yürütme tekniklerini öğrenin. İlk günlerde çok yorulmayın, vücudun egzersizin hareketlerine alışmasını bekleyin.Egzersizler vücudun oksijen emilim hızını arttırır. Sonuç olarak akciğerlerin ve kalbin fonksiyonları daha düzenli ve faydalı hale gelir. Fiziksel durumunuzu ve günlük enerjinizi artırın. Sonuç olarak, lastik gövdesi daha azdır ve daha verimli çalışırsınız. Kaslara güç, dayanıklılık ve esneklik kazandırır. İşte ve evde stresi ve gerginliği giderir. Kardiyovasküler hastalık ve tromboz riskini azaltır.Nefes darlığı ve solunum  rahatsızlıklarına karşı etkilidir. Ruh halinizi iyileştirir, vücudun mutluluk hormonu salgılamasını sağlar. Romatizma gibi eklem sorunlarının başlamasını engeller. ajansturk.net

Sağlıklı bir şekilde kilo vermenize yardımcı olur. Diyet programlarınızı egzersizle birleştirirseniz daha kolay ve sağlıklı bir şekilde kilo verebilirsiniz. Kilo almak isteyenler için de önerilir.  Kronik ağrıyı hafifletir veya durdurur.  Kasların oksijen kullanımını, vücudun dayanıklılık ve direncini, insanın hareket kabiliyetini arttırır. Yaşam kalitenizi artırır, sosyal yönünüzü geliştirmenize yardımcı olur. İnsanın psikolojik durumunu olumlu etkiler. Uykusuzluğa karşı etkilidir; Uyku düzeni sağlayın.  Özgüveni ve özsaygıyı artırmak; stres yönetimini kolaylaştırır.  Depresyon, anksiyete ve zihinsel stresi hafifletir veya durdurur. Bozulmuş vücut ritimlerini ve biyolojik saatleri düzeltmeye yardımcı olur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Previous post Fredrik Midtsjö
Next post İhracatçı firmalara zorluk çıkaran Uyum görevlilerinin yasalara uymayan keyfi hareketleri, Ekonomiye büyük zaralar veriyor.
1xbet -- betturkeygiris.org- tipobet365 --